nie ma tego złego...złotego?

Wpisy

  • piątek, 22 stycznia 2016
    • jak zacząć z produktem cyfrowym?

      odpowiedź, której udzieliłem dla konkursu Marketing News.

      Jakich porad marketingowych udzieliliby Państwo firmie, która startuje z pomysłem
      na
      produkt cyfrowy? O co powinna zadbać przede wszystkim?


      1. Pierwsze wrażenie. Wizualizacja, Design.
      Layout powinien być kierowany do grupy odbiorców a jeśli profil jest ogólny to design strony powinien być w miarę uniwersalny. Np zawierać wszystkie kolory i zarówno menu poziome jak i pionowe.
      Design i poręczność nawigacji na stornie to jak pulpit i kierownica. Prezentujemy narzędzie, które ma być skuteczne i proste w użyciu. Design jest elementem, który motywuje do zostania parę sekund dłużej z poznawanym właśnie produktem cyfrowym.

      2. Rozmowa wstępna. Zaspokojenie potrzeby lub obietnica jej zaspokojenia na pierwszej otwartej stronie, podczas pierwszych odwiedzin.
      Użytkownicy mogą mieć różne oczekiwania zanim odsłoni się strona. Z pewnością jest taka potrzeba, którą da się postawić na wspólnym mianowniku aby możliwie duża część odwiedzających uzyskała zaspokojenie, choćby częściowo swoich oczekiwań. I kiedy już opuści stronę zapamięta te odczucia i chętniej powróci lub podzieli się odczuciami z innymi. Zaspokojenie potrzeby może się również wiązać z możliwością wyrażenia się odwiedzającego, użytkownik daje - co więc otrzymuje w zamian? To powinniśmy uwypuklić, choćby wartość ta była rozmyta i nienamacalna w danym momencie. A tak czy inaczej użytkownik daje czas. Zaspokojenie oczekiwania jest elementem, który wspiera pierwszy pobyt użytkownika na stronie produktu cyfrowego.

      3. Stałe zatrudnienie. Perspektywa współpracy, perspektywa cyklicznego zaspokajania potrzeb.

      Perspektywa dalszego działania to element, który zachęci użytkownika do powrotu i dania z siebie więcej. A kiedy już to się stanie to tym miejscu i czasie dochodzą do głosu bardziej subtelne potrzeby niewyrażane podczas pierwszych odwiedzin. Namiastkę tej perspektywy powinniśmy przekazać przy pierwszych odwiedzinach. Pierwszą i najważniejszą potrzebą jest ponowne spotkanie z innym użytkownikiem w podobnej sytuacji jak ja. Komunikacja. Możliwość podglądnięcia jak inny użytkownik to robi czym ja też chciałbym się zająć na dłużej. To ten element decyduje o oglądalności miesięcznej i ostatecznie o powodzeniu produktu cyfrowego.

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      brak
      Autor(ka):
      mogewnoge
      Czas publikacji:
      piątek, 22 stycznia 2016 09:29